10 اصل خوب طراحی سایت 

۱۰ اصل خوب طراحی سایت

10 اصل خوب طراحی سایت

۱۰ اصل خوب طراحی سایت

قابلیت استفاده و سودمندی ، نه طراحی بصری ، موفقیت یا عدم موفقیت یک وب سایت را تعیین می کند. از آنجا که بازدید کننده صفحه تنها کسی است که ماوس را کلیک می کند و بنابراین در مورد همه چیز تصمیم می گیرد ، طراحی کاربر محور به روشی استاندارد برای طراحی وب موفق و سود مدار تبدیل شده است. به هر حال ، اگر کاربران نتوانند از ویژگی استفاده کنند ، ممکن است وجود نداشته باشد.

ما در مورد جزئیات اجرای طراحی (به عنوان مثال در کجا جعبه جستجو باید قرار گیرد) بحث نخواهیم کرد ، همانطور که قبلاً در تعدادی از مقاله ها انجام شده است. در عوض ما روی اصول اصلی ، اکتشافات و رویکردها برای طراحی وب موثر تمرکز می کنیم - رویکردهایی که ، اگر به درستی استفاده شوند ، می توانند منجر به تصمیم گیری های پیچیده تری در طراحی شوند و فرایند درک اطلاعات ارائه شده را ساده کنند.

 

10 اصل خوب طراحی سایت

 

لطفا توجه داشته باشید که ممکن است به مقالات مرتبط با قابلیت استفاده که قبلاً منتشر کرده ایم علاقه مند شوید:

اصول طراحی عالی: کاردستی
اصول طراحی: ادراک بصری و اصول
30 مسئله کاربردی که باید از آنها آگاه باشید
9 اشتباه رایج در طراحی وب

اصول خوب طراحی وب سایت و دستورالعمل های موثر طراحی وب


برای استفاده صحیح از اصول ، ابتدا باید نحوه تعامل کاربران با وب سایت ها ، نحوه تفکر آنها و الگوهای اساسی رفتار کاربران را بفهمیم.

  • کاربران چگونه فکر می کنند؟

اساساً ، عادات کاربران در وب با عادتهای مشتریان در فروشگاه تفاوت ندارد. بازدیدکنندگان به هر صفحه جدید نگاه می کنند ، مقداری از متن را اسکن می کنند و بر روی اولین پیوندی که مورد علاقه آنها قرار می گیرد یا به طرز مبهمی شبیه چیزی است که به دنبال آن هستند ، کلیک می کنند. در واقع ، قسمتهای بزرگی از صفحه وجود دارد که حتی آنها را نگاه نمی کند.

بیشتر کاربران به دنبال چیزی جالب (یا مفید) و قابل کلیک هستند. به محض یافتن نامزدهای امیدوار کننده ، کاربران کلیک می کنند. اگر صفحه جدید انتظارات کاربران را برآورده نکند ، روی دکمه بازگشت کلیک کرده و روند جستجو ادامه می یابد.

کاربران از کیفیت و اعتبار قدردانی می کنند. اگر صفحه ای محتوای با کیفیت بالا را در اختیار کاربران قرار دهد ، آنها مایلند با تبلیغات و طراحی سایت ، محتوای آن را به خطر بیندازند. این دلیل آن است که وب سایت های نه چندان خوب طراحی شده با محتوای با کیفیت بالا در طول سال ها بازدید زیادی می کنند. مهمتر از طرحی است که از آن پشتیبانی می کند.

 

اصول طراحی سایت


کاربران نمی خوانند ، آنها اسکن می کنند. با تجزیه و تحلیل یک صفحه وب ، کاربران برخی از نقاط ثابت یا لنگرها را جستجو می کنند که آنها را از طریق محتوای صفحه راهنمایی می کند.
دستورالعمل های طراحی وب
کاربران نمی خوانند ، آنها اسکن می کنند. توجه کنید که چگونه "گرم" ها در وسط جملات ناگهانی رخ می دهند. این برای فرآیند اسکن معمول است.
کاربران وب بی تاب هستند و اصرار به رضایت فوری دارند. یک اصل بسیار ساده: اگر وب سایتی نتواند انتظارات کاربران را برآورده کند ، پس طراح نتوانسته کار خود را به درستی انجام دهد و شرکت ضرر می کند. هرچه بار شناختی بیشتر باشد و ناوبری کمتر بصری باشد ، کاربران تمایل بیشتری به ترک وب سایت و جستجوی گزینه های دیگر دارند. [JN / DWU]
کاربران انتخاب بهینه نمی کنند. کاربران سریعترین راه را برای یافتن اطلاعاتی که به دنبال آن هستند جستجو نمی کنند. همچنین آنها صفحه وب را به صورت خطی اسکن نمی کنند و به ترتیب از یک بخش سایت به بخش دیگری می روند. در عوض کاربران راضی هستند آنها اولین گزینه معقول را انتخاب می کنند. به محض اینکه پیوندی را پیدا کنند که به نظر می رسد ممکن است به هدف منجر شود ، احتمال اینکه بلافاصله روی آن کلیک شود بسیار خوب است. بهینه سازی سخت است و طولانی می شود. رضایت م efficientثرتر است.

  • اصول طراحی وب موثر

جریان خواندن متوالی در وب کار نمی کند. تصویر سمت راست روی تصویر در پایین ، مسیر اسکن یک صفحه مشخص را توصیف می کند.
کاربران از شهود خود پیروی می کنند. در بیشتر موارد کاربران به جای خواندن اطلاعاتی که یک طراح ارائه داده است ، با هم درگیر می شوند. به گفته استیو کروگ ، دلیل اصلی آن عدم توجه کاربران است. "اگر چیزی را پیدا کنیم که کارساز باشد ، به آن پایبند خواهیم بود. برای ما مهم نیست که ما می فهمیم چگونه کار می کنیم ، تا زمانی که بتوانیم از آنها استفاده کنیم. اگر قرار است مخاطبان شما مانند شما در حال طراحی بیلبورد باشند ، بیلبوردهای عالی طراحی کنید. "
کاربران می خواهند کنترل داشته باشند. کاربران می خواهند بتوانند مرورگر خود را کنترل کرده و به ارائه مداوم داده ها در سراسر سایت اعتماد کنند. به عنوان مثال. آنها نمی خواهند که پنجره های جدید به طور غیرمنتظره ظاهر شوند و می خواهند با یک دکمه "بازگشت" به سایتی که قبلاً بوده اند بازگردند: بنابراین یک عمل خوب است که هرگز پیوندها را در پنجره های مرورگر جدید باز نکنید.
1. کاربران را به فکر وادار نکنید
طبق اولین قانون استفاده از Krug ، صفحه وب باید واضح و قابل توضیح باشد. وقتی در حال ایجاد سایتی هستید ، وظیفه شما این است که از علامت سوال - تصمیمات کاربران خلاص شوید

باید آگاهانه ، با در نظر گرفتن جوانب مثبت ، منفی و گزینه های دیگر ، اقدام کنید.

اگر پیمایش و معماری سایت بصری نباشد ، تعداد علامت های سال افزایش می یابد و درک نحوه کار سیستم و چگونگی رسیدن از نقطه A به نقطه B را برای کاربران دشوار می کند. ساختاری واضح ، سرنخ های تصویری متوسط ​​و به راحتی قابل تشخیص است. پیوندها می توانند به کاربران در یافتن مسیر خود برای رسیدن به هدف کمک کنند.

 

طراحی سایت

 

  • نمونه طراحی وب سایت خوب

بیایید نگاهی به یک مثال بیندازیم. Beyondis.co.uk ادعا می کند "فراتر از کانال ، فراتر از محصولات ، فراتر از توزیع" است. چه مفهومی داره؟ از آنجا که کاربران تمایل دارند وب سایت ها را طبق الگوی "F" کشف کنند ، این سه عبارت اولین عناصری است که کاربران پس از بارگیری در صفحه مشاهده می کنند.

اگرچه طراحی خود ساده و شهودی است ، اما برای درک اینکه صفحه درباره کاربر چیست ، برای جستجوی پاسخ به آن نیاز دارد. این همان علامت سوال غیرضروری است. این وظیفه طراح است که مطمئن شود تعداد علامت های سوال نزدیک به 0 است. توضیح بصری در سمت راست قرار می گیرد. فقط مبادله هر دو بلوک باعث افزایش قابلیت استفاده می شود.

دستورالعمل های طراحی وب

ExpressionEngine از همان ساختار مشابه Beyondis استفاده می کند ، اما از علامت سوال غیر ضروری جلوگیری می کند. علاوه بر این ، شعار عملیاتی می شود زیرا گزینه هایی برای استفاده از سرویس و بارگیری نسخه رایگان به کاربران ارائه می شود.

با کاهش بار شناختی ، درک ایده سیستم را برای بازدیدکنندگان آسان تر می کنید. پس از دستیابی به این هدف ، می توانید دلیل مفید بودن سیستم و چگونگی بهره مندی کاربران از آن را بیان کنید. اگر افراد نتوانند راه خود را در وب سایت پیدا کنند از وب سایت شما استفاده نمی کنند.